Pędzel vs Gąbka- czyli czym łatwiej się pomalować.

Udostępnij ten post

Witam!

Każda kobieta kiedyś staje przed dylematem co lepiej się u niej sprawdzi pędzel do podkładu czy też gąbeczka. Ja osobiście jestem zwolenniczką gąbek bo o wiele łatwiej jest osiągnąć naturalny i ładny efekt na twarzy. Jednak zacznijmy od początku.



Na rynku jest sporo produktów, którymi można rozprowadzać podkład. Mamy tradycyjne pędzle, pędzle tkz. szczoty, gąbeczki oraz silikonowe gąbki. Z tych wszystkich produktów miałam styczność z trzema, a mianowicie z pędzlami tradycyjnymi, ze szczotami oraz z gąbeczkami.




Swoją przygodę zaczynałam od pędzla do makijażu. Szybko zrozumiałam, że by dobrze zrobić make up trzeba mieć odpowiedni pędzel (najlepiej zbity i z nie za długim włosiem), ale też wprawę. Początki były straszne i bardzo często osiągałam efekt maski lub robiłam sobie smugi na twarzy. Dlatego osoby, które chcą zacząć przygodę z pędzlami do podkładu muszą przygotować się na to, że początki mogą być trudne. Jednak ćwiczenie da mega pozytywne efekty :)



Po przygodach ze zwyczajnym pędzlem zapragnęłam wypróbować największy hit jakim były w tym czasie pędzle szczoty. Szczerze powiedziawszy ten, który miałam mnie nie zachwycił- a co więcej odepchnął od stosowania tego typu pędzli.

Długi czas po szczotach nie próbowałam niczego innego, aż w moje łapki całkiem przypadkiem trafiło pierwsze jajeczko z gąbki i to był strzał w dziesiątkę. Praca z gąbeczkami jest bardzo prosta i daje bardzo naturalne wykończenie. Gąbeczka wtłacza nam podkład w skórę dzięki czemu produkt lepiej się trzyma na twarzy i ładnie wygląda. Przy używaniu gąbeczki należy pamiętać o zwilżeniu jej przed użyciem.

Na rynku mamy sporo gąbeczek jednak nie wszystkie są godne uwagi. Przy wyborze gąbki warto zwracać uwagę na to jaka jest jej porowatość oraz jaki jest stopień jej miękkości. Od tego zależy czy będzie Wam się miło pracowało z gąbką i to ile podkładu Wam zje.

Ja dziś przybliżę wam gąbeczkę  marki intervion. Jest to gąbeczka o nieco innym kształcie, ponieważ jest szeroka na dole i wąska u góry. Jest bardzo mięciutka, a jej kształt umożliwia dobrze rozprowadzić podkład oraz korektor w trudniej dostępne miejsca. Dół gąbeczki jest nieco twardszy niż góra, jednak nie przeszkadza mi to i rozprowadzam tą częściom podkład lub zbieram jego nadmiar ( wszystko zależy od moich upodobań na dany dzień).





Jeżeli zastanawiacie się co będzie dla Was lepsze to ja raczej polecam gąbeczki, ponieważ o wiele łatwiej się nimi pracuje niż pędzlami. Mam nadzieję, że tekst był dla Was przydatny i podzielicie się ze mną swoimi opiniami na temat tego z czym wam się lepiej pracuje.




Ps. Pamiętajcie, że pracując zarówno pędzlami jak i gąbeczkami trzeba pamiętać o ich codziennym czyszczeniu by nie rozwijały się bakterie. 



Post powstał przy współpracy z Inter Vion SA

6 komentarzy :

  1. Na dzień dzisiejszy lubię używać i gąbeczki i pędzle jednak nie każdy pędzel u mnie się sprawdził ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pędzle stosuję przy podkładach mineralnych. Płynne mogę nakładać choćby dłońmi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A takiej gąbeczki to ja nie widziałam ;) Śmieszny ma dziobek :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie gąbka wygrywa, choć na taką jak Twoja nie trafiłam, no i gąbka gąbce nie równa :P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję z całego serducha za każdy komentarz :)